Menu

Everest Base Camp , Kala Patthar ve Annapurna Base Camp Özel

Gidiş-Dönüş 26 gün süren bu faaliyetimin baslangıç noktası Muğla  Fethiye olmuştur.Fethiye –İstanbul –Sharjah(Dubai)-Nepal üzerinden gerçekleşen yolculuk için,Türk vatandasları olarak vizeyi hep ülke sınırından aldım. Birleşik Arap Emirliklerinden transit vize alabilirsiniz..Nepal ise sınır kapısında 60 günlük turist vizesini 30 US doları karşılığı hemen vermektedir.
Faaliyeti tek başıma organize ettim.

Havayolu  ile Nepal
Everest Base Camp , Kala Patthar  ve  Annapurna Bace Camp Faliyet Raporu

Faaliyeti tek başıma organize ettim.

03.01.2007
21.00  Fethiye garajından  İstanbula otobüsle hareket.

3.01.2007
15.45 İstanbuldan Air arabia firmasıyla ilk aktarma noktam olan Birleşik Arap Emirliklerine uçtum. Burada 11 saat bekledim.

04.01.2007

Sabah 10.50  uçağı ile 4 saatlik bir yolculuğun ardından katmanduya ulaştım. Nepalle Türkiye arasında 4.5 saat farkı var.
Bir otele yerlesip hem aklimitize olmak hemde Katmanduyu gezebilmek amacıyla iki günümü Katmandu’ya ayırıdım. Burada acentalarla yaptığım görüşmelerde rehber ve konaklama üçreti olarak yaklasık 600 – 700 dolar gibi bir rakam istediler Everest Bace Camp için .Yola yanlız devam etmeye karar verdim.

06.01.2007
Sabah erken saatte havaalanındayiz.Uçağıgin inişs yapacağı Lukla’da hava kötü olduğu için uçuş 4 saat gecikmeli olarak gerçekleşiyor. Yarım saatlik ikinci dünya savaşından kalma pervaneli uçakta sarsıntılı bir yolculuktan sonra 2340 metredeki Lukla’ya  iniyoruz ya da konuyoruz çünkü pist çok kısa.
Lukla  Katmandudan uçakla geliyorsanız faaliyetin başlangıç noktası. Şayet araçla Katmandudan geliyorsanız  faaliyetinize Jiri’den  başlamak durumundasınız. İnince tanıştığım Lahakpa Sherpa ile rehberlik  konusunda günlüğü 5 dolardan anlaştım ve hemen yola koyulduk. İlk gün 3 saatlik bir yürüyüşün ardından  Phakding  yakınındaki  Zam Fute köyünde bir gest hausta  konakladım.

7.01.2007
Saat 8 de Zam Fute köyünden  yarım saat  uzaklıkta olan 500 yılllık gumela manastırını ziyaret ettikten sonra saat 9.30 gibi tekrar Zamfuteye dönüp  bu geceki durağımız olacak 3440 metredeki Namce Bazar'a doğru hareket ettik.Burası etabın en zorlu parkurunu oluşturuyor diyebilirim. 6 saatlik bir çıkışla Namche Bazara vardık. Namche gelmeden bir dar boğazda  faaliyetimiz için 1000 rupi (20 ytl )giriş üçreti ödüyorsunuz.

08.01.2007
Namche  den tembellik edip 9,30 da tekrar hareket ediyoruz. Hedefimiz olan 3930  Pangboche ye 8 saatlik bir yürüyüşün ardından ulaşıyoruz. Yolda çok muhteşem görüntüsü ile Ama  Dablam eşlik ediyor yürüyüşümüze.

9.01.2007
Sabah 8 de başladık yürüyüşe.5 saatlik dik bir çıkışın ardından 4620 metredeki Dughla ya geldik burada konakladık. Her konakladığımız yerde 300 metre falan daha yükselip geri iniyorum böylece kolay aklimitize olabiliyorum. Fakat burada biraz sınırları zorlayıp  5806 pokaldeye çıkıp dönüyoruz. Tabii biraz geceye kalıyoruz.

10.01.2007
Doghla’dan Kalapatar zirve icin erken  hareket ediyoruz. Gorak Shep’e varis.15 30 .  5130 m..Burada  kisa bir dinlence  yaparak zirveye hareket ediyoruz.1 saat35 dakikada 5550 metrelik zirveye ulaşıyoruz. İnanılmaz güzel fakat rüzgarlı. Buraya genelde sabah saatlerinde geliniyormuş. Ama ben hem aklimitize olmak hemde evereste güneşin batışını izleyebilmek için öyleden sonra çıktım.İyikide çıkmışım Everest çok güzel resimler verdi. Gorak shep te sürekli kalanlar yılda 5-6 kere böyle resim alınabildiğini söyledi
Zirveden sonra tekrar Gorak shep ‘e dönüyoruz.Gorak Shep’ten sonra 3-4 saatlik yürüyüş ile Everest ana kampına ulaşılıyor. Yarın oraya gideceğim. Grak shepte bir dünya flama ve bayrak asılı.  Oraya bende  TDF nin flamasını  astım.

11.01.2007
Sabah 8.30 gibi Everest bace Kampa doğru yola cıktık. Devasa Khumbu buzulunun yanından 4 saatlik bir yürüyüşle 5364 metredeki campa  ulaştım. Burda resimleri çekip yarım saat içinde geri dönüşe başladım. İlk gece gün boyu toplam 10 saatlik bir yürüyüşle Ppheriche ye geldik.

12. 01.2007
İnanılmaz bir yürüyüş temposuyla saat 8 de Pheriçheden başlayan yolculuğumuz  gece saat 10 da Lukla da bitti. Böylece normalde 12 gün süren yolu 7 günde tamamlamış oldum.

13.01.2007
Sabah 10 uçağı ile tekrar  Katmanduya dönüyorum bir gün kaldığım Katmandudan Annapurna için hareket ediyorum.

14.01.2007
Sabah 7;30 otobüsü ile pokaraya hareket. 6 saatlik bir yolculuğun ardından geldiğim pokarada bir otele yerleşip kendime kiralık single paraşüt aramaya başlıyorum. Günlüğü 60 dolara günde en fazla iki defa atlamam şartıyle buluyorum.

15.01.2007
Bugün aynı zamanda doğum günüm. İki defa 1670 metredeki sarangot tepesinden  sıngle olarak paraşütle uçuyorum. Sanırım Ölüdeniz babadağ dünyanın en iyisi.
Namche’den hareket.10:30  Lukla’ya varis.17:30   19.7 km

17.01.2007
Pokaradan sabah altıda 600 rupiye kiraladığım taksiyle yarım saat uzaklıktaki Phendi ye giderek faliyetime başlıyorum. Phendi  yaklaşık 1200 metre civarında. 9 saatlik bir  çıkışın ardından 1780 metredeki Jhini dandaya vardım. Gece burada konakladım.

18.01.2007
Sabah 8 de başladığım yürüyüşün en zorlu etaplarından biri olan 3475 basamaklı Chomrong a çıkıp 2740 basamak iniyorsunuz. Tüm gün gene çıkarak akşam geç saatte 3230 metredeki Deuraliye  ulaştım. Ancak yolculuğum son 4 saatini neredeyse buz ve kar üzerinde geçirdim.

19.01.2007
Sabah 8 de hareket ettiğim 4130 metrede ki ABC (Annapurna Bace Camp) sisin bastırması nedeniyle geç ulaşabildim. Normalde 4-5 saat süren mesafeyi 7 saatte katedebilince geriye dönüp daha alçak irtifada uyuma isteğimi gerçekleştiremedim.aynı gün deuraliye dönüp bir gece daha kaldım.

20 .01.2007
8 saatlik bir yürüyüşün ardından konaklamak için Chomrong a geldim.

21.01.2007
Geldiğim yoldan farklı bir rotadan Pokaraya dönüyorum. Bu rota abc ye geldiğime parelel ama biraz daha kısa bir rota. Öğleden sonra 16 gibi ana yola ulaşıyorum. Orada Ppokaraya dönüş için bekleyen iki Koreli ile 1500 rupiye bir taksi tutup naya pul pokara arasını taksi ile döndüm.

22.01.2007
Pokarada dağ faaliyetimi sonuçlandırıp Chitwan national  parka gectim.4 gün burada kalıp yaban hayatı inceledim.

27.01.2007
15;45 uçağı ile yine dubai .burada bu sefer 24 saat bekledim. Bende fırsattan yararlanıp Dubaiyi gezdim.

29.01.2007
29 Pazartesi sabahı İstanbul havalimanına indim. Sabah 10 : 50 uçağı ile önce Antalyaya sonrada otobüsle  Fethiyeye döndüm.

Seyran Sucu

Bu kategoriden diğerleri: « Demirkazık Alaca Tırmanışı »

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.